از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند درباره رعایت حقوق کارگران خانگی که سبب دل گرمى بیشتر آنهابرای کار می‌شود| پاکیزگی یا اعمال شاقه؟ آیا زن باید برای کار در خانه حقوق بگیرد؟ بررسی دلایل تمرکز نداشتن دانش‌آموزان | چرا فرزندم حواس پرت است؟ اختلال بیش فعالی حتی در ۵۰ سالگی افزایش مهاجرت پرستاران مشهدی از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند فواید فوق‌العاده و بی نظیر روغن زرده تخم مرغ برای سلامت مو + طرز تهیه آن قطار مشهد-تهران پس از رفع نقص لوکوموتیو به حرکت خود ادامه داد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟ راهی تضمینی برای دفع مورچه از خانه مصرف بیش‌ازحد مواد قندی و شیرین، کارایی انسولین در بدن را ضعیف می‌کند مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
سرخط خبرها

فرمانده انتظامی خراسان رضوی: خدمت ۶۰ هزار نیروی پلیس افتخاری

  • کد خبر: ۱۸۷۲۱۷
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
فرمانده انتظامی خراسان رضوی: خدمت ۶۰ هزار نیروی پلیس افتخاری
سردار محمدکاظم تقوی در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی: امروز ۶۰ هزار نیروی پلیس افتخاری داریم و در شرکت‌های نظم‌بخشی نیز ۸ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به خدمت هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، انتشار ویدئوی سرقت‌های خشن از پیرزن هشتادساله، زن باردار و... در فضای‌مجازی که محل وقوعشان مشهد بود، همچون تیغ دولبه‌ای شد که نیروی انتظامی بتواند زودتر از همیشه متهمان را شناسایی و دستگیر کند. اما در این میان، برخی از این ویدئو‌ها یا خبر‌هایی از این دست که بین شهروندان و در فضای مجازی می‌چرخد، این احساس را به‌جا می‌گذارد که سرقت‌ها افزایش چشم‌گیری داشته است. این درحالی است که بنا به گفته فرمانده‌انتظامی خراسان‌رضوی سرقت‌های شش‌ماهه ابتدایی امسال در خراسان‌رضوی فقط ۱۱ درصد افزایش یافته و در مقابل کشفیات نیز افزایش چشمگیری داشته است تا جایی که فقط در مقوله دستگیری قاپ‌زن‌ها با افزایش ۶۴ درصدی روبه‌رو بوده‌ایم.

دیروز سردار محمدکاظم تقوی در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی، به بررسی عملکرد مجموعه تحت‌امرش پرداخت و با اشاره به بیش از ۳ میلیون تماس با پلیس ۱۱۰ در مدت شش‌ماه، این میزان تماس را نشانه‌ای از اعتماد مردم به نیروی انتظامی دانست.

وی درباره بحث کمبود نیروی انسانی در مجموعه فراجا بیان کرد: ما حتی به‌نسبت کشور‌های همسایه نیز با کمبود نیرو روبه‌رو هستیم و شاخصه‌های جرم در کشور ما با سایر کشور‌ها متفاوت است، اما باوجوداین خدمات کیفی ما موضوع کمیت را به حاشیه رانده است.

۶۰ هزار پلیس افتخاری

رئیس پلیس خراسان‌رضوی با بیان اینکه در آینده بنای استفاده از تکنولوژی را در برخورد با جرائم داریم، به موضوع پلیس افتخاری اشاره و تصریح کرد: مأموریت پلیس متنوع است، نمی‌شود در تمام ابعاد از پلیس افتخاری استفاده کرد، اما در هر پلیس تخصصی ظرفیت استفاده از نیرو‌های مردمی وجود دارد، امروز ۶۰ هزار نیروی پلیس افتخاری داریم و در شرکت‌های نظم‌بخشی نیز ۸ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به خدمت هستند.

وی یکی دیگر از ظرفیت‌های پلیس را در همراهی شورا‌های مردمی، ظرفیت معتمدان و... دانست و گفت: هیچ‌گاه پلیس از مردم جدا نیست.

کرونا، فرهنگ ترافیکی را عقب انداخت

سردار تقوی در پاسخ به فرهنگ ترافیکی و استفاده روزافزون از خودرو‌های شخصی که موجب گسترش ترافیک در مشهد شده است، بیان کرد: مشهد فرهنگ ترافیکی مختص خودش را دارد. در سه سال گذشته با وجود همه‌گیری بیماری کرونا، توقف مقطعی حمل‌ونقل عمومی و تبلیغات گسترده برای استفاده از خودرو‌های شخصی، موجب شده تا شهروندان زیادی به استفاده از خودرو‌های شخصی عادت کنند و این یکی از دلایل افزایش ترافیک در شهر است.

وی با انتقاد از کمبود پارکینگ‌ها در سطح شهر که به بی‌نظمی‌ها دامن زده است، تصریح کرد: گاهی برخی خیابان‌ها در اختیار مطب‌های پزشکان قرار گرفته و نیروی ما نمی‌تواند با بیماری که توانایی راه‌رفتن ندارد و دچار اضطرار است، برخورد کند.

فرمانده فراجا در خراسان‌رضوی با تأیید افزایش ترافیک در شهر، بخشی از آن را مربوط به افزایش خودرو دانست و اجرای عمرانی برخی معابر را دلیل دیگری برای افزایش گره‌های ترافیکی در شهر برشمرد که برای مقابله با این معضل، پلیس راهور به استفاده از موتور روی آورده است.

وی افزود: امروز ۴۹ معبر پرحادثه در مشهد و ۱۳۹ معبر نیز در معابر استان شناسایی کرده‌ایم که نیازمند اصلاح هستند و برای برخورد با رانندگان متخلف، به‌زودی شاهد افزایش دوربین‌های نظارتی بیشتر خواهید بود.

تشکیل پرونده برای دختران قمه‌کش

وی در پاسخ به موضوع ویدئوی منتشرشده از دختران قمه‌کش در بوستان ملت مشهد، بیان کرد: پس از انتشار این ویدئو و آغاز بررسی‌های پلیسی با دستور مقام قضایی، تعدادی از این دختران دستگیر شده‌اند و برایشان تشکیل پرونده شده است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، بار دیگر درباره معتادان متجاهر بیان کرد که توانایی جمع‌کردن آن‌ها در مجموعه پلیس استان وجود دارد، اما وقتی امکان درمان و بازگرداندن این افراد به جامعه محدود است، این جمع‌آوری بی‌فایده است.

وی از سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران خواست تا برای درمان معتادان متجاهر وارد میدان شوند.

آزمون پایانی

سردار تقوی دهه پایانی صفر را یکی از بزرگ‌ترین رخداد‌های مشهد دانست که مجموعه فراجا با تلاش شبانه‌روزی توانست بدون وقوع هیچ حادثه‌ای از این آزمون سربلند بیرون بیاید.

وی ادامه داد: مأموریت اربعین بسیار حساس و مهم بود و نقش ما جدای از تسهیل در گرفتن گذرنامه که منجر به چاپ ۱۲ هزار گذرنامه در مشهد شد، امنیت در مرز‌ها برای زائرانی بود که به مقصد عراق از استان ما عبور می‌کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->